Aktivity učitelů - mobility KA1 Erasmus+

Velká Británie, Malta

Metodické kurzy a školení v zahraničí:

 - enviromentální výchova a outdoor aktivity

- využití ICT a internetu ve výuce anglického jazyk:a

- intenzivní jazykový kurz anglického jazyka

- kurz zaměřen na žáky SPU

- CLIL ve výuce

Mgr. Martin Čermák

environmentální a outdoor aktivity; Malta

Průběh kurzu

Kurzu se zúčastnilo přibližně 40 účastníků, ale jejich počet se v průběhu kurzu měnil, protože někteří měli zaplacený pouze kratší kurz a tak odjeli dříve nebo naopak přijeli později. Každý den kurzu byl započatý "energizérem" - úvodní aktivitou, která sloužila ke zlepšení výkonnosti a koncentrace jednotlivých účastníků. "Energizéry" byly také zařazovány po přestávkách v průběhu výukového dne. Na konci každého dne probíhala evaluace celého dne, nejčastěji dotazníkovou formou.

První dva dny kurzu jsme se vzdělávali všichni společně v oblasti výuky žáků v multikulturní třídě. Úvodní aktivity byly zaměřeny na vzájemné poznávání mezi sebou a vzájemných kulturních odlišností. Od třetího dne jsme se již rozdělili dle zaměření kurzu a v těchto menších skupinkách jsme pracovali až do posledního dne. 

Mgr. Lenka Aoudj

využití ICT při výuce anglického jazyka; ELC Brighton

Průběh kurzu

Kurz byl určen pro učitele anglického jazyka, kteří chtějí integrovat, zkoumat a rozvíjet možnosti využívání technologií ve výuce. Cílem kurzu bylo poskytnout především praktické dovednosti, které učitelům umožní využít vybrané ICT nástroje ve své výuce. Nedílnou součástí kurzu byl i důraz na rozvoj a zlepšení jazykové komunikativní dovednosti jednotlivých učitelů - účastníků.

Největším přínosem kurzu byla praktická a jazyková část. Během této části kurzu, jsem aplikovala získané dovednosti přímo na své třídy. Vypracovávala jsem pracovní listy, které budu moci uplatnit při výuce s žáky. Vytvářela jsem písemné přípravy na hodinu, kde jsem do jednotlivých částí implementovala ICT nástroje. Nejvíce jsem se zaměřila na tzn. warm-up neboli úvodní aktivity, které jsou ve výuce cizích jazyků využívány na začátku vyučovací hodiny. Dalším podstatným přínosem bylo zlepšení vlastních jazykových dovedností v rámci jazykové části kurzu. Neocenitelnou výhodou byla také možnost porovnat metody výuky a využití technologií v naší škole a ve školách ve Velké Británii.

Mgr. Radka Müllerová

kurz anglického jazyka; ELC Brighton

General English (GE 25)

Struktura kurzu

Kurz byl rozvržen do 5 dnů výuky, každý den dva různé dopolední bloky výuky, oddělené přestávkou a odpolední blok po obědové pauze. Náplň jednotlivých bloků: • první dopolední blok: teoretická část - gramatika, slovní zásoba • druhý dopolední blok: praktická část: použití gramatických znalostí při komunikaci • odpolední blok: jazyková část - konverzace, výslovnost, obvyklé situace Kurz probíhal každý všední den od 9-14:30 hodin v jazykovém centru The English Language Centre, Brighton v jižní Anglii. Hlavním cílem kurzu bylo především praktické využití získaných jazykových dovedností. Součástí kurzu byla minimálně dvouhodinová domácí příprava. V pozdních odpoledních, večerních hodinách škola nabízela různé poznávací nebo sportovní aktivity.

Přínos kurzu

Kurz a celý pobyt v Brightonu předčil mé očekávání ve všech směrech. Nepatřím mezi nejmladší (v kurzu a mezi studenty ELC jsem byla pravděpodobně nejstarší), přesto se moje dovednosti v použití angličtiny během týdne zlepšily. Komunikace s mladými lidmi z velmi odlišného kulturního prostředí byla pro mne rovněž dosud nepoznanou zkušeností. Věřím, že tato mobilita byla velkým přínosem pro realizaci úkolů, které jsou v mé kompetenci jednoho z vedoucích pracovníků školy. Lepší schopnost komunikovat v angličtině využiji například při organizaci mezinárodní projektové spolupráce, jazykových studentských projektů v rámci výuky, při komunikaci se zástupci zahraničních firem při zajišťování odborné praxe žáků.  

Mgr. Václav Stránský

kurz vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; ISP Portsmouth

Teaching pupils with special educational needs.

V období 3. - 19. březen 2017 jsem absolvoval COURSE ON TEACHING PUPILS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS, v překladu kurz zaměřený na výuku dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 

Program kurzu

Kurz vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami byl zaměřen především na praktickou část českým názvem tzv. hospitací na školách. Během čtrnácti dnů kurzu jsem navštívil primární, sekundární, terciální úroveň anglického vzdělávání a mimo program i univerzitu v Portsmouthu. Následující seznam znázorňuje navštívené školy:

  • Riverside Community Special School - Scratchface Lane Purbrook (PO7 5QD)
  • Lyndhurst Junior School Academy - Crofton Road (PO2 0NT)
  • The Trafalgar School (Boy's School) - London Road (PO2 9RJ)
  • Crofton School Marks Road - Stubbington (PO14 2AT)
  • Chichester College - Westgate Fields (PO19 1SB)
  • Fareham College - Bishopsfield Road (PO14 1NH)
  • University of Portsmouth - Winston Churchill Avenue (PO1 2UP)

Mgr. Libuše Lacinová

CLIL - matematika; ISP Portsmouth

C.L.I.L. - CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING

Obsah kurzu:

  • workshopy zaměřené na obsah a integraci anglického jazyka do výuky matematiky a vědy - metodologie; využití ICT při výuce C.L.I.L.
  • seminář na téma sekundárního vzdělávání se zaměřením na matematiku a vědu a porovnání s výukou v různých evropských státech
  • návštěva výuky matematiky a vědy na britských školách
  • intenzivní jazykový trénink obecné a odborné angličtiny
  • návštěva historicky, geograficky a vědecky zajímavých míst

Kurz probíhal každý všední den od 9 do 17 hodin v budovách University of Portsmouth a byl velmi intenzivní. Kurzu se účastnilo osmnáct účastníků z různých evropských států (Francie, Španělsko, Nizozemí, Německo, Itálie, Polsko, Slovenská republika). Po úvodní pondělní obecnější přednášce o metodě C.L.I.L. a jejím významu a metodologii výuky, jsme od úterý s Grahamem Workmanem pracovali na workshopech na zlepšení své odborné angličtiny, poznávali a trénovali nové metody výuky v nejazykových předmětech. Součástí kurzu bylo vypracovat i několik domácích úkolů a vytvořit vzorovou hodinu pro výuku svého předmětu společně s některým z účastníků kurzu. Má prezentace se zaměřila na finanční matematiku a vypracovala jsem jí společně se Sylwií Rosou z Polska. Velký důraz u všech projektů byl kladen na aplikaci do praxe.

Středná průmyslová škola elekrotechnická, V Úžlabině 320, Praha 10
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky